Welkom op de site van huisarts Leon Hendrikx

Op deze website vindt u informatie over de werkwijze van onze apotheekhoudende huisartspraktijk te Steenderen. U wordt geïnformeerd over de spreekuurtijden, telefonische bereikbaarheid, huisbezoek, dienst- en waarneemregelingen. Voor het maken van afspraken of contact met de doktersassistente kunt u bellen 0575-451366.

Wij beschikken sinds kort over verder digitale mogelijkheden in de vorm van chatten en symptoomchecker. Zie voor meer informatie op pagina digitale zorgzaken regelen

 

Huisarts Hendrikx
Burg. Smitstraat 23 7221 BH Steenderen

Praktijktijden

Spreekuurtijden

Spreekuren Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag
Ochtend 08.00-12.00 08.00-12.00 08.00-12.00 08.00-12.00 08.00-12.00
Middag 13.30-16.00 13.30-16.00
13.30-16.00*
Avond 18.00-21.00 *

* Op vrijdagmiddag is er een spreekuur in de even weken.

Visites, ingrepen en telefonisch consulten worden normaliter buiten de spreekuurtijden gepland.

Op maandagavond 30 december is de praktijk gesloten en kan er ook geen medicatie worden opgehaald

Uitgifte apotheek

De openingstijden van de apotheek zijn 8.00-10.30, 11.00-12.00 en van 13.30-17.00 uur.

Ook op de maandagavond van 18.00-21.00 uur kunt u medicatie ophalen en aanvragen. Dit is met uitzondering van de vakantie weken. Op deze site zullen wij kenbaar maken wanneer er vakantie gepland staat.

Recepten voorgeschreven tijdens spreekuur of op voorschrift van specialist worden direct verwerkt en zo spoedig mogelijk afgeleverd indien voorradig. Indien u herhaalreceptuur heeft aangevraagd dan kunt u dit twee werkdagen later na 13.30 uur afhalen.

Wanneer kunt u bellen

Tussen 08.00-10.00 uur voor afspraken spreekuur, aanvragen terugbelspreekuur en aanvragen huisbezoek.
Tussen 11.00-12.00 uur voor uitslagen van onderzoeken en vragen die met de assistente zijn besproken.

Bij het maken van afspraken zal de assistente u, in verband met het plannen van het spreekuur, vragen naar de reden van het bezoek. Denkt u langer dan 10 minuten voor een consult nodig te hebben, wilt u dit dan aangeven? Ook meerdere “kleine” vragen vallen hieronder.

Wilt u doorgeven aan de assistente indien een afspraak niet doorgaat. Een tweede niet geannuleerde afspraak wordt in rekening gebracht. Zie hieronder ‘niet verschijnen zonder bericht”.

Chatten met de praktijk

Heeft u een algemene of minder dringende medische vraag ? Stel ze dan via de chatfunctie in het patiëntenportaal.  De doktersassistente beantwoordt uw vraag zo snel mogelijk. De assistent overlegt met de huisarts als dat nodig is. Ook voor niet dringende apotheek vragen, zoals een medicatie overzicht voor ziekenhuisbezoek kunt u hier aanvragen. Medicatie bestellen kan niet via de chat, maar wel via de app.

Afspraak maken via uw zorg online

U kunt natuurlijk ook zelf een afspraak inplannen via uw zorg online op het spreekuur bij de huisarts!

Terugbelspreekuur

Voor kort overleg of het bespreken van uitslagen kunt u een afspraak maken voor het terugbelspreekuur van uw huisarts. In de regel wordt u dan teruggebeld tussen 12.00 en 13.30 uur.

Pauze en werkoverleg

Wij verzoeken u vriendelijk om tussen 10.30 en 11.00 uur en tussen 12.00 en 13.00 uur uitsluitend voor spoedgevallen te bellen. Heeft u een administratieve of minder urgente medische vraag, dan kunt u deze altijd stellen via de chat.

Niet verschijnen zonder bericht

Patiënten die zonder opgaaf van reden voor de tweede keer binnen een jaar NIET verschijnen op een afspraak (ongeacht of dat een afspraak is bij de huisarts, de POH-S of bij de assistente is) zullen hiervoor zelf een rekening krijgen van €25,- Deze rekening wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed en dient u zelf te betalen.

Natuurlijk kunnen wij ons voorstellen, dat er altijd iets kan gebeuren, waardoor u een gemaakte afspraak niet kunt nakomen. Afhankelijk van het tijdstip van de gemaakte afspraak is het ook denkbaar, dat het niet tijdig lukt tevoren deze afspraak bij de assistente af te zeggen. Echter wij gaan ervan uit, dat als de afspraak ineens niet kan doorgaan, u zo snel mogelijk de assistente hiervan op de hoogte probeert te stellen. Ook achteraf horen wij dit graag. Dan kunnen we wellicht direct een andere afspraak maken of u misschien op een andere manier helpen.

Patiënten die zonder opgaaf van reden vaker wegblijven, duperen de praktijk en andere patiënten. Er is tijd voor u gereserveerd die dan “open valt” en een andere patiënt had graag op dat tijdstip willen komen!

Gezien het feit, dat dit niet meer incidenteel gebeurt, maar te regelmatig, hebben wij ons genoodzaakt gezien, conform landelijke richtlijnen (LHV, Landelijke Huisartsenvereniging) deze regel in te voeren.